donderdag 28 februari 2013

Puerto viejo, turrialba en monteverde

[Deze blog is van een week geleden maar er ging iets mis met posten ;)]

Olaaaa chicos!

De laatste keer dat ik iets geschreven heb zaten we nog in Puerto viejo, dus laat ik daar maar mee beginnen! Kas en ik kwamen doodmoe aan aangezien we de avond van te voren tot 4u uit waren geweest en onze boot al om 8u ging hehe.

We hadden ook enorme honger, dus we zijn voor de laatste keer bij het vertrouwde 'Lazy Mon' gaan eten. We hadden zoooon honger dat we per persoon 2 maaltijden bestelden hahaha. Ik had mezelf iets te hoof ingeschat want ik kreeg het niet op maar Kasper heeft zichzelf bewezen haha.

Daarna is Kasper in bed gaan liggen en daar de hele middag, avond en nacht gebleven haha. Rond 7u maakte ik 'm wakker voor avondeten maar zelfs dat wilde hij niet haha.

Die avond ben ik met tessa, Helena en een meisje uit Londen (shit ik weet haar naam nog steeds niet hahaha) uit eten geweest. Daarna gingen we door naar de bar/club Tex Mex want daar worden op donderdagavond om 10u gratis mojitos uitgedeeld. En ja, als er iets gratis te halen is moet ik daar, als Nederlander, natuurlijk gebruik van maken! Na een half uurje kwamen ook Silke en Seppe (allemaal uit het hostel) naar Tex Mex. Langzamerhand ging iedereen naar bed maar ik ben samen met Silke en Seppe nog tot 4u uitgeweest hehe. Was een geslaagde avond!

De volgende ochtend moesten we Puerto viejo -deze keer voorgoed- achter ons laten! :( ik mis het nu al!!

Na 3 verschillende bussen kwamen we eindelijk uit in turrialba. We zaten in een superchill hostel, midden in het centrum. Hoewel turrialba in de bergen ligt, hadden we meteen een stads gevoel: grote straten, grote gebouwen, veel winkels, veel auto's etc. Na heerlijk lang geslapen te hebben (hadden we wel nodig na een week lang elke vond uitgaan haha) zijn we de 'stad' gaan verkennen. Al snel kwamen we erachter dat het groter leek San het daadwerkelijk was. Na een ochtend hadden we alles wel gezien haha.

De volgende dag zijn we gaan raften, wat echt geweeeeldig was! Turrialba staat ook in de top10 van beste plekken om te raften en de rivier staat in de top5 van mooiste rivieren in de wereld van national geographic.

Sommige stukken ga je echt supersnel en heb je het gevoel dat je elk moment uit het 'bootje' gaat vallen (wat erg typisch voor mij zou zijn geweest). Op zon moment krijg je dus niks mee van de omgeving. Soms riep de guide 'stop!'. Dan mochten we ophouden met peddelen en konden we de prachtige natuur om ons heen zien. Helaas heb ik geen foto's want het waste gevaarlijk om een camera mee te nemen, maar het was zooooo mooi!

Na deze enorme workout (24 km peddelen in 4u) zijn we heerlijk gaan chillen in het hostel haha.

De volgende dag vertrokken we alweer naar monteverde, nog verder de bergen in (1400 meter hoogte). De busreis was echt prachtig: mini weggetjes, steeds hoger de bergen in. De zon ging onder en we hadden ongelooflijk mooie uitzichten.

De volgende dag (gisteren) zijn we de omgeving gaan verkennen. Alle gebouwen zijn hier best modern en groots, maar het blijft een klein dorp. Alles is best duur en e ziet dat iedereen hier alleen maar leeft van toerisme. Overal staan tours aangegeven etc. Gisterenavond hebben we een 'night tour' gedaan samen met 2 Nederlandse girls uit het hostel. Het was wel gaaf 's nachts door het bos te lopen maar de tour was niet heel boeiend. We hebben wel 2 slangen, een tarantula, 2 toekans, meerdere vogels en beesten waarvan ik de naam niet meer weet gezien haha.

Vannochtend zijn we naar 'the rain fotest' geweest. De bomen en planten zijn heel anders dan we op andere plekken tot nu toe hebben gezien maar het voelde heel erg alsof we door een dierentuin zonder dieren aan het lopen waren, omdat er echt een pad was gemaakt. Dus het was niet heel boeiend maar wel leuk om gezien te hebben.

Morgen vertrekken we alweer. Op naar de pacific Coast! Morgen gaan we naar dominical, daarna gaan we nog naar quepos, Jaco en santa teresa. En dan is het alweer klaar met de pret :(
Maar daar ga ik nu nog niet over nadenken hehe.

Na een week zonder strand verlangen kas en ik ook enooooorm naar het strand (het is hier koud!!) dus dat word niceeee!

Adiosssss x















Geen opmerkingen:

Een reactie posten