donderdag 14 februari 2013

Panamaaaa

Olaaa chickaas,

Zaterdag zijn we dus vertrokken naar bocas del toro, Panama. Eerst gingen we met het openbaar vervoer naar de grens, waar we onze stempels etc moesten halen. De grens tussen Costa rica en Panama is een houten brug die je lopend moet oversteken. Terwijl je loopt hoor je alles kraken en kan je door alle gaten het water ver onder je zien, dus ik was blij datik de overkant bereikt had haha.

Toen we de grens over waren moesten we nog een uur in een busje waar de muziek zo hard stond dat ik het gevoel had dat ik een hartaanval kreeg van de harde bas die door mijn lichaam ging. Vervolgens moesten we wachten op een bootje die ons naar bocas bracht. We reisden samen met Lisa en Sandra, die ook in de school in Puerto viejo verbleven.

Eenmaal aangekomen op het eiland gingen we op zoek naar ons hostel. Toen we daar aankwamen was ik in shock: het is daar zoooo mooi! Helder, lichtblauw/groen water (je ziet de vissen voorbij zwemmen en de zeesterren onder je liggen), veel hangmatten en chillplekken maar ook gezellige plekken om te eten.

Zowiezo zien de huizen en hotels op bocas er veel minder primitief uit als in Puerto viejo: alles is veel groter, mooier afgewerkt en in leuke kleurtjes geverfd.

Kasper en ik hadden eigenlijk al vrijwel meteen door dat 3 dagen te kort was. Uiteindelijk zijn we daarom 5 nachten gebleven :)

In casa verde werden we herenigd met Josephine en Pernille. Nadat we in de hangmat bijkletsten over de dagen die we apart hadden doorgebracht, zijn we met z'n 4en uit eten geweest.

Die avond hebben Josephine, Kasper en ik echt tot 1u 's nachts met elkaar gepraat en gelachen haha en daarna zijn we op zoek gegaan naar partyyyy.

We besloten naar 'agualounge' te gaan, aangezien ieeeedereen het daarover had. Eenmaal aangekomen begrepen we waarom. Binnen was het ruim, druk en gewoon heel gezellig. Chille muziek, leuke mensen etc. Buiten had je een veranda (alles is op het water) met 3 schommels met daarnaast de zee. Die avond zijn we dus heel vaak schommelend de zee in gesprongen, echt heeerlijk. En daarna drijfnat binnen verder feesten ;) Die avond waren er ook heel veel mensen die we kenden van Puerto viejo dus dat was heel leuk!

De volgende dag hebben we eigenlijk de hele dag gechilled: zwemmen, boekje lezen, in de hangmat liggen etc. Aan het eind van de middag zijn Josephine, Kasper en ik gaan suppen. Aangezien we met z'n 3en maar 2 supboards (waarvan 1 zonder vin) en 1,5e peddel hadden hebben we vooral gelachen om alle keren en manieren dat we faalden en in het water vielen haha. 'S avonds zijn we met Pernille en Josephine naar de bar/club la iguana geweest. Al gauw waren Kasper en ik alleen over maar het was echt een hilarische avond hahah.

De volgende dag zijn we naar starfishbeach geweest en is Kasper 's avonds nog uit geweest met de 2 Argentijnse chicks met wie we op de kamer sliepen. Ik ben braaf vroeg gaan slapen omdat ik de volgende ochtend om 8u ging duiken, whoehoeeee!

Eerst baalde ik heel erg dat ik niet mee uit was geweest maar de volgende dag boeide het me allemaal niks meer want het was geweeeewldig! Het duiken is hier praaachtig: koraal in alle kleuren van de regenboog, honderden vissen en beesten... Gorgeous!

Die avond gingen we weer uit haha maar Kasper wilde om half 1 gaan slapen aangezien hij nog te brak was van de avond ervoor ;) Ik ben toen nog in m'n eentje terug gegaan omdat ik zo'n zin had om uit te gaan en het was ook weer echt superleuk :)

Gisteren was onze laatste dag. We wilden eigenlijk een tour doen dat we naar verschillende stranden werden gebracht en daar konden snorkelen, maar helaas had de enige bank op het hele eiland al een paar dagen geen geld meer. Kasper en ik hadden uiteindelijk ook geen cash meer dus we zaten compleet zonder geld. Ik dacht nog: als het vandaag niet wordt opgelost dan hebben we geen geld om terug naar Costa rica te gaan, maar ook geen geld om hier ergens te slapen (en eten). Maar gelukkig, rond 12u had de bank weer geld en dat was meteen te zien want er stonden 2 rijen van hier tot Tokyo ;)

Helaas konden we daardoor geen tour meer doen maar we zijn zelf nog naar redfrogbeach geweest. Dat was ook echt een suuupermooi strand. Omdat het onze laatste avond was wilden we natuurlijk voor een laatste keer party machen. Helaas begon er net voor we vertrokken een tropische regenbui die ervoor zorgde dat we eerst tot 1u ergens moesten schuilen. Ondanks de vertraging zijn we voor de laatste keer naar agua lounge geweest, en het was weer heel nice :)

En nu zijn we inmiddels weer in de school in Puerto viejo voor 1 nachtje. Voelt echt als thuiskomen :)

Morgen gaan we naar turrialba (in tha mountains) voor een paar daagjes en daarna gaan we de pacific coast verkennen! Zin innn :)

Tot over 3 weken everybody! (Gaat veel te snel!!!)

Xxxxxxxx ciaooo

Ohja happy valentines day! <3





































1 opmerking:

  1. Amigos, jullie hebben me officieel spijt laten krijgen dat ik niet ben meegegaan naar Bocas, wat een suuuuper chille feestjes! En Kasper kan dus ook hosselen zonder wingman, muuuy bien ;) Enjoy Turrialbaa!

    BeantwoordenVerwijderen