maandag 4 februari 2013

Olaaa

Ollaaaaaaaaaaaaaaaaa

De vorige keer dat ik iets geschreven heb is alweer anderhalve week geleden dus ik moet even bedenken wat er allemaal gebeurd is in de tussentijd haha.

Vorig weekend was op Zaterdag een internationale surfcompetitie maar omdat ik nog aan het uitzieken was heb ik toen helaas de hele dag op bed gelegen.. Die avond zou er een full moon party zijn bij Rocking J's, hier vlakbij. Uiteindelijk ging dat feest niet door omdat de DJ niet was komen opdagen (HEEL erg typisch voor hier hhahaha). Daarna zijn we nog op 3 andere plekken geweest maar het was allemaal niet zo'n heel groot succes dus zijn we rond 1u maar ergens pizza gaan eten haha (wat de hele nacht kan dus dat is superchill voor, na en tijdens uitgaan hehe).

Zondag zijn Kasper en ik met Josefien, Trina en nog een meisje naar de fonteinen bij Bribri gegaan. Superchille plek waar je kan zwemmen en chillen. Omdat het Zondag was waren er een paar enorme Costa Ricaanse families die daar de hele dag hebben gezeten en gegeten. Dat valt ons trouwens heel erg op hier: iedereen is echt veeeel dikker dan in Nederland! Alle families gaan hier ook in het weekend met de hele familie op het strand zitten met echt BAKKEN met rijst en barbecue shit. En in plaatst van water drinken ze hier de hele dag frisdrank, ook very healthy.....

Maargoed haha die avond.. hebben we volgens mij niet meer iets heel interessants gedaan.

En Maandag begon de school weer, whoehoeeee.
Elke Maandagavond eten we met iedereen van het hostel in een restaurant hier in de buurt; 'Chile Rojo'. Daar kan je die avond voor 6 dollar onbeperkt aziatisch eten. Which means: rice, noodles, heeel veel vlees, sushi, salade... everythaaaaang. :)

De rest van de dagen hebben we heel veel gewoon met iedereen gechilled, naar het strand gegaan etc.

Dinsdag hadden we trouwens echt de meest geweldige les ever.. Daniela, onze lerares, zei: vandaag gaan we niet uit de boeken werken, we gaan een beetje lopen en ergens een drankje doen en we doen dat alles terwijl we alleen maar Spaans met elkaar praten. De plek waar we heen gingen was pas net open waardoor alle tafels etc nog niet klaar stonden, dus zijn we aan de bar gaan zitten... En daar begon het al hahahah
We hadden alledrie een biertje besteld en toen zei de jongen achter de bar 'ja ik heb een heel erge kater dus kom, we gaan nu met z'n 4en shotten, dan gaat m'n kater weg'. En ja.. je gaat natuurlijk geen nee zeggen tegen gratis shots ;) Na een paar uur hadden we echt 4 shots en 3 bier op hahahah. Ik heb echt 4 uur lang alleen maar gelachen, het was zo grappig. En het was serieus ook een goede les omdat we dus wel veel in het spaans aan het praten waren, en als je wat gedronken hebt durf je ook sneller te praten in een vreemde taal.

Maar haha verder was het dus gewoon een heel chille en gezellige week.
Vrijdag hebben we met z'n allen gegeten en 's avonds zijn we met Josefien en Fenne uitgeweest. We waren volgens mij 3u thuis en 's ochtends ging om half 7 de wekker omdat we een jungle tour gepland hadden.
We moesten eerst een uur naar Manzanillo fietsen en de tour bestond uit 5 uur door de jungle lopen (/klimmen). Na die 5u moesten we ook weer een uur terug fietsen en we hadden dus maar 3,5 uur geslapen hahaha.

Maar de tour was geweeeeeeeldig. Het was dezelfde tour guide als ik met m'n familie had gehad toen ik hier 6,5 jaar geleden was. Erg grappig om hem weer te zien :) Hij weet echt alles over de planten, dieren etc. We hebben echt suuuuperveel apen en luiaarden gezien! Verder hebben we een kaaiman, een schildpad, enorme spinnen, een slang, giftige kikkers, veeeel verschillende vogels en echt gewoon.. heel veel gezien haha

's Avonds zijn we met ons groepje hier ergens gaan eten en daarna zijn we naar een electroparty bij Punta Uva geweest. Het was best wel rustig maar ik vond het er alsnog wel echt superchill. Het was ook echt ongeveer op het strand en ze hadden alles met kaarsjes enzo versierd, supercute.
Daarna zijn we nog doorgegaan naar 2 andere feestjes.

De volgende dag zijn Kas en ik met Nils, Tessa en Josefien naar Cahuita National Park geweest. Was ook echt supermooi en hier hebben we echt apen voor onze neus gezien. We zagen in de verte een enorme groep mensen met camera's foto's maken van iets, en daar zat dus een aap... Erg lachwekkend om te zien hahaha.
Daar hebben we ook nog een racoon gezien btw! 's Avonds hebben we WEER guacemole en nachos gegeten (ik denk dat als ik terugkom uit Costa Rica dat ik geen guacemole meer kan eten hahaha we eten het echt 3x per week).

Straks gaan Kasper en ik als het goed is EINDELIJK surfen (haha na 3 weken, wat erg). En morgenavond krijgen we hier in de school met z'n allen een workshop sushi maken met een heel goede kok van hier!! Superchill. En daarna is er een feest bij Tasty Waves, waar altijd superleuke feestjes zijn dus dat wordt lacheeeeeeen! Aangezien het ook voor ons onze laatste uitgaansavond wordt, want Zaterdagochtend vertrekken we naar Bocas del Toroooo!

Zin annnnn

Okay chicoooos, hope you're having fun in Holland!


xxxxxxxxxxxxxxxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten